Jednodenní zimní výlet po krušnohorských pláních
Ve čtvrtek 2.3.2006, po násilném budíčku ze strany služebního telefonu nokia 6230 vyhlížím z okna mé kralupské rezidence a s lehkým údivem zjišťuji, že oproti pochmurným předpovědím státních rosničkářů je obloha modrá jak příslovečná šmolka (což je z chemického hlediska dusičnan měďnatý). Ani chvíli neváhám, rozespalému kolegovi Jardovi telefonicky potměšile oznamuji, že dneska má bankovní systém SAP na starosti on, následně mému rozespalému bráškovi výsměšně sděluji, že do Prahy za prací jede výjimečně vlakem a pak s čerstvě zakoupenými snežnicemi a teleskopickýmí hůlkami v kufru svého služebního vozu vyrážím vstříc dobrodružství do mohutného severního pohraničního horstva, zeměpisně oficiálně zvaného Krušné hory. |
Auto zaparkuji ve vesničce Unčín nad železničním mostem, kousek pod slavnou hospodou Mlýn, kterou nyní vlastní jeden můj pro jistotu nejmenovaný úhlavní nepřítel z mládí. Pokud nyní marně hledáte výše zmíněné sídlo na mapách naší relativně mladé, leč přesto světoznámé republiky, pravděpodobně nejste úspěšní a to zejména díky vaší neznalosti lokální historie jmenovaného místa. Trojměstí (spíše trojvesničí) Unčín, Bohosudov a Krupka po sametové revoluci úspěšně ovládli krupkocentristé z bývalého MNV, kteří nakonec prosadili sloučení jmenovaných městeček v jednu výslednou megapoli, která následně ovládla většinu společenského i kulturního dění v polovině severočeské uhelné pánve. Kdysi hrdí a svobodní obyvatelé Bohosudova a Unčína, jejichž status si netroufla zlikvidovat ani nechvalně proslulá bolševická vláda, jsou tak nyní nuceni ohýbat páteř pod vládou nových struktur státní úřednické nomenklatury. Abychom na chvíli odbočili od nezávazných žertů ? zkuste se svézt autem z Bohosudova do Unčína a dále na Chlumec na místním tankodromu, kde by bez poškození neprojel ani pověstný sovětský bojový stroj T-34 a pochopíte, o čem mluvím. Takže pro mé případné sněžnicové následovníky ? je třeba dojet až na konec Krupky směrem na Ústí nad Labem, u prastaré lípy odbočit vlevo, vyjet po hlavní silnici až nad železniční most a zanechat vůz prakticky kdekoli, kde vás napadne a kde nebudete bránit plynulosti silničního provozu.
|
Autor: Zbyněk Slába | Počet komentářů: 0 | Sdílet na: | | |