Přeškolení na ultralehkou Sluku LK2
Pověstný americký spisovatel a výborný sportovní pilot Richard Bach byl nadšený, když si po letech, strávených v kabinách velikých letadel mohl sedout do malého otevřeného ultralehkého stroje a kochat se pohodovým letem nad krajinou v malé výšce. Protože názory v jeho knihách byly mé životní filozofii vždy velmi blízké, rozhodl jsem se pro tuto rekreační aktivitu také a tak jsem si jednu červnovou neděli sbalil lyžařskou kombinézu, rukavice a spodní prádlo Craft a vyrazil jsem na benešovské letiště za účelem absolvování výše zmíněné typové zkoušky. Na letišti mě již očekával velmi ochotný letecký inspektor F-Airu p. Rohel, předal mi letovou příručku a pak mě seznámil s letadlem v hangáru. Naučil mě správně provádět předletovou kontrolu, vysvětlil, proč musím vždy kontrolovat suché zipy na dakronovém potahu hlavního křídla a pak mě nechal prostudovat příručku pro daný typ. |
Každý pilot, ať už ultralehkých, nebo klasických letadel, získává při výcviku kvalifikaci, která ho opravňuje pilotovat typ, na kterém létal v kursu. Pokud chce svá oprávnění rozšířit na další letadla stejné kategorie, musí absolvovat tzv. typovou zkoušku, která sestává z odlétání předepsaných úkonů a závěrečného přezkoušení z teorie i praxe. LK2 Sluka je ale poněkud výjimečná tím, že se jedná o jednomístný stroj a z tohoto důvodu je přítomnost instruktora na palubě vyloučena. Letová hodina však na něm vychází finančně velmi výhodně a létání v otevřeném stroji má své kouzlo.
|
Autor: Zbyněk Slába | Počet komentářů: 0 | Sdílet na: | | |