Každý pilot létá praktickou část kursu na jednom typu letadla a tím získává tzv. "typovou zkoušku", tedy oprávnění pilotovat právě tento stroj. Pokud se později rozhodne pro jiný typ, musí absolvovat přezkoušení, tedy teoretické i praktické zkoušky pro jím zvolený druh. Tento postup je nezbytný z toho důvodu, že každé letadlo má diametrálně odlišné letové vlastnosti a také způsob ovládání i konfiguraci palubních přístrojů. Slovák by výstižně poznamenal, že "má svá špecifiká". Součástí zmíněné zkoušky je zvládnutí teorie i praktických dovedností ? způsoby startů i přistání, zvládání nestandardních letových režimů (vývrtka, spirála a pády), rozpočty na nouzová přistání atd. Cílem zkoušky je přirozeně významně zvýšit životnost pilota a zejména drahého letadla, kteréžto je jako pojistná komodita z finančního hlediska velmi nevýhodná záležitost
Poznámky
|
Autor: Zbyněk Slába | Počet komentářů: 1 | Sdílet na: | | |