Svět není černobílý |
Napsáno jako reakce na článek "Máme pro vás vstupenku..."
Na článek s názvem "Máme pro vás vstupenku..." jsem zcela náhodou narazila na internetu a jeho obsah byl pro mě opravdu zajímavý. Autorem článku je totiž člověk, který nemá nic společného s lesnictvím, ale ani s "ekologickými" organizacemi. Jeho pohled na les je subjektivní, nezaujatý pohled běžného návštěvníka lesa, turisty, člověka, který má rád přírodu, les, staré stromy... Moc ráda jsem si tenhle názor přečetla a děkuju za něj. Zároveň ale nemůžu mlčet, neboť mě při čtení tohoto článku napadla spousta věcí, co bych se chtěla pokusit objasnit ze svého pohledu - z pohledu člověka, jehož oborem je lesnictví (prozatím na škole, v budoucnu snad i jako zaměstnání) a současně má blízký vztah k přírodě - ne, tohle se opravdu nevylučuje |
Poslední jízda na trati č. 132 |
Requiem za zrušenou trať z Děčína do Oldřichova
Ten příběh začal v roce 1871, přesněji 2.10., kdy byla slavnostně zprovozněna lokální trať ze severočeského Duchcova do Děčína, která představovala konkurenční alternativu tehdejší vznikající železniční magistrále Karlovy Vary - Děčín. V době, kdy jiná doprava prakticky neexistovala, pokud nebereme v úvahu koňské či volské potahy na prašných, nebo blátivých cestách, představovala železnice neuvěřitelný pokrok, který během doslova několika let převrátil tehdejší ekonomiku naruby a umožnil převážet zboží i energetické suroviny velmi rychle na značné vzdálenosti. |
Astrologie a vztahy (I.) |
Posuzování kvality a perspektivy vztahů z hlediska astrologie (zákonitosti, vývoj a genetika)
Kolik lidí prožije svůj život, aniž zjistí, co skutečně vědí a milují? |
A hlavně tam neříkejte "Ahoj" |
Cesta centrální Bosnou a Hercegovinou přes Mostar, Sarajevo a Banja Luku
Na poklidnou podzimní dovolenou do Chorvatska jsem si zvykl jezdit už pravidelně, opuštěné pláže, teplé a čisté moře a příjemné počasí vytváří pomyslnou tečku za letní sezónou a dodá dostatečnou dávku vitamínu D před nadcházející zimou Původně nepříjemně dlouhá cesta na jižní pobřeží přes Plitvická jezera se díky Hrvatskim Autocestam a jejich novým dálnicím výrazně zrychlila, takže již není problém dojet k Dubrovniku z Prahy za 12 - 16 hodin. Odpadly nekonečné serpentiny na úzkých silnicích a mě se po nich letos začalo stýskat Zkusil jsem tedy použít produkt české firmy PlanStudio "Mapa Středojižní Evropy pro PDA" a rozhodl jsem se projet při návratu z dovolené celou Bosnu a Hercegovinu z jihu na sever se zastávkami ve slavném Mostaru i v Sarajevu. |
Měsíční uzly v astrologických domech (IV.) |
Projevy měsíčních uzlů v desátém, jedenáctém a dvanáctém astrologickém domě
Tento článek je čtvrtým pokračováním popisu projevů měsíčních uzlů v astrologických domech, první část naleznete zde, druhou v tomto článku a třetí na tomto odkazu. Tématiku měsíčních uzlů jsem se snažil zpracovat přehledným způsobem tak, abyste si mohli vyhledat konkrétní aspekt a ten pak podrobit hlubší analýze. Protože se však jedná o poměrně složitou problematiku, považujte prosím tyto čtyři články pouze za určité velmi hrubé vodítko a při vyhodnocování vždy používejte také vlastní cit a úsudek! |
Měsíční uzly v astrologických domech (III.) |
Projevy měsíčních uzlů v sedmém, osmém a devátém astrologickém domě
Tento článek je třetím pokračováním popisu projevů měsíčních uzlů v astrologických domech, první část naleznete zde a druhou v tomto článku. Zbývající článek s popisem desátého až dvanáctého domu bude následovat, jakmile mi to umožní mé časové možnosti. |
Měsíční uzly v astrologických domech (II.) |
Projevy měsíčních uzlů ve čtvrtém, pátém a šestém astrologickém domě
Tento článek je pokračováním popisu projevů měsíčních uzlů v astrologických domech, první část naleznete zde. Zbývající dva články s popisem sedmého až dvanáctého domu budou následovat, jakmile mi to umožní mé časové možnosti. |