Škodí nám deodoranty a antiperspiranty?
Kdo by neznal základní prostředky tzv. celodenní intimní hygieny, deodoranty a antiperspiranty. Jistě si pamatujete na nedávný agresívní reklamní šot firmy Rexona: "Kdo se potil, nezasloužil slitování". Ano, pot znamená nepříjemný zápach a kdo zapáchá, obtížně splyne například s početným osazenstvem kanceláře, ve které tráví většinu své pracovní doby. Většina z nás nemění košile a halenky třikrát denně, ani nestojí o neustálé omývání podpaží. Jednoduchým řešením je návštěva drogerie, či parfumerie, kde dle našich finančních možností zakoupíme příslušný deodorant, nebo antiperspirant. Pokud však přemýšlíte o svém zdraví a máte obavy z některých civilizačních chorob, rozhodně se vám vyplatí přečíst následující řádky. Při návštěvě příslušného obchodu pro vás může být přínosné, že budete znát následující skutečnosti... |
V intimní hygieně v zásadě rozlišujeme dva druhy výrobků, které zabraňují nepříjemnému zápachu potu v podpaždí - jeden se nazývá antiperspirant a druhý deodorant. Bombastické reklamy propagují antiperspiranty, účinně omezující či přímo zabraňující nepříjemnému tělesnému zápachu. Deodoranty jsou stavěny jaksi do pozadí, zejména z důvodů jejich vyšší ceny, vyšších výrobních nákladů a také nižší účinnosti. Reklamní triky typické pro porevoluční země, kde je nákupní síla obyvatelstva nižší a objem nakupovaného zboží přímo úměrný ceně. Lidé se ve střední Evropě často řídí zejména cenou zboží a o případných následcích se příliš nepřemýšlí. Po letech totalitního režimu, který z politického hlediska rozhodoval i o sortimentu v obchodech je pohodlné, nechat se vést reklamními šoty v multimédiích a případnými doporučeními "odborníků", kteří jsou dobře placeni bohatými nadnárodními společnostmi.
|
Autor: Zbyněk Slába | Počet komentářů: 21 | Sdílet na: | | |