Astrologický rozbor snad nejabsurdnější letecké nehody dopravního letadla
26.6.1988 v 14:41 letního času odstartoval z letiště v Basle-Mulhouse francouzský Airbus A320-111 s šesti členy posádky a sto třiceti třemi pasažéry na palubě. Let č. 296Q Air France však skončil čtyři minuty po startu v lese za polním letištěm ve francouzském Habsheimu. Při havárii, kterou dle výsledků vyšetřování zavinila posádka letadla za vydatné spoluúčasti mateřské letecké společnosti, došlo k celkové destrukci stroje následkem požáru. Katastrofu paradoxně přežili všichni členové posádky a 130 (!) cestujících. Protože se tato nehoda z mnoha důvodů stala téměř legendární, bude jistě zajímavé posoudit její příčiny z hlediska astrologie a pokusit se analyzovat, zda by se jí dalo zabránit. |
Obsáhlé informace o zmíněné události včetně zajímavých odkazů na fotografie (z nehody i před nehodou - viz dolní část článku) a také překladu komunikace pilotů z "černé skřínky" naleznete na http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2005012002. Posádka letadla se až po nástupu do zaměstnání dozvěděla, že v rámci běžného linkového letu provede s plně obsazeným letadlem (!) nízký průlet nad travnatou dráhou letiště v Habsheimu, kde právě probíhal letecký den. Kapitán letadla s tímto zcela nestandardním postupem souhlasil a v závěru letu v Habsheimu došlo k několika dalším fatálním chybám, kdy posádka vypnula všechny bezpečnostní systémy, které mohly nehodě zabránit a při letu s vysunutým podvozkem, s motory na volnoběh, na klapkách a na minimální rychlosti ve výšce deset metrů nad zemí piloti náhle zjistili, že mají před sebou dvanáct metrů vysoké stromy. Motory již nestačily naběhnout na maximální výkon, letadlo se se stromy střetlo a za několik vteřin nato v lese explodovalo. Přes hrůzostrašně vyhlížející záběry hořícího trupu nepřežili nehodu "pouze" tři cestující. Zejména tato skutečnost si zaslouží podrobnější rozbor, stejně tak ale i pozadí katastrofy, která ve svém výsledku vedla k radikálnímu zpřísnění leteckých předpisů v celosvětovém měřítku.
|
Autor: Zbyněk Slába | Počet komentářů: 0 | Sdílet na: | | |